کد خبر: ۸۹۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ 23 August 2020

 

فساد اداری و بی بندوباری های فرهنگی دو منکر مشهود در جامعه

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان فساد اداری و بی بندوباری های فرهنگی را دو منکر مشهود بین مردم در جامعه عنوان کرد و افزود: مردم متدین و مومن مطالبه گر مقابله با دو منکر مذکور هستند.

آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به فرمایش امیر مومنان امام علی(ع) مبنی براینکه تمام واجب ها در کنار امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره در مقابل دریا است، اشاره و اظهار کرد: ارزش جهاد توصیه به معروف ها است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر سایه بر همه فرائض دارد، تصریح کرد: دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر از عمده ترین فرائض اسلامی است.

آیت الله فلاحتی به توجه مقام معظم رهبری به امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر در سخنرانی های رهبر معظم انقلاب موج می زند و اگر به این فریضه الهی که تاثیر فراوانی در جامعه دارد توجه می شد، بسیاری از ریزش هایی که امروز مشاهده می کنیم، نداشتیم.

وی ادامه داد: در گذشته به امر به معروف و نهی از منکر بی مهری و بی توجهی شده است در صورتی که این ستاد می تواند سایه بر تمام نهادها و دستگاه ها داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خودصیانتی و دیگر صیانتی را از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و خاطرنشان کرد: از جمله آفت های ستاد امر به معروف و نهی از منکر این است که رانت بازان و باندبازان به آن نزدیک شوند.

آیت الله فلاحتی، جایگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر را عظیم ذکر کرد و یادآور شد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر ترویج معروف ها و مقابله با منکرها را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه مردم نگران منکرها در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اولویت بندی منکرها باید منکرهایی که مورد مطالبه مردم است را در اولویت قرار دهد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان، فساد اداری و بی بندوباری های فرهنگی را دو منکر مشهود بین مردم در جامعه عنوان کرد و افزود: مردم متدین و مومن مطالبه گر مقابله با دو منکر مذکور هستند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه فسادهای کوچک و بزرگ در برخی سازمان ها مردم را به تنگ آورده و خسته کرده است، بیان کرد: دشمن روی فساد فرهنگی کار می کند زیرا این فساد فرهنگی است که فساد اداری را به وجود می آورد.

وی، امر به معروف و نهی از منکر را میدان جهاد دانست و تصریح کرد: مدت دو سال و نیم است که درباره معضل پسماند و آلودگی رودخانه های رشت فریاد می زنیم.

امام جمعه رشت، خواستار ایجاد یک شعبه با قاضی ویژه مربوط به پرونده های امر به معروف و نهی از منکر در دادگستری گیلان شد و گفت: عده ای را باید با قوه قهریه به مسیر آورد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بستر مردمی امر به معروف و نهی از منکر باید توسط این ستاد در جامعه فراهم شود، خاطرنشان کرد: سمن ها و گروه های مختلف مردمی بهترین راهکار برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، تذکر زبانی را اثرگذار ذکر کرد و یادآور شد: شیوه های امر به معروف و نهی از منکر زبانی باید به مردم آموزش داده شود و رسانه ها بهترین عرصه در این زمینه هستند.

وی با تاکید بر تشکیل اتاق اندیشه ورز با استفاده از کارشناسان حوزه های علمیه و دانشگاه ها در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار کرد: می طلبد نهادهای مختلف با ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ترویج این دو فریضه الهی همکاری داشته باشند.

راه اندازی شعب آمران به معروف و ناهیان از منکر در سراسر گیلان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز در دیدار مذکور فعالیت اصلی این ستاد را اشاعه معروف ها و جلوگیری از منکرها عنوان کرد و گفت: راه اندازی سمن ها و گروه های جهادی مطالبه گر از برنامه ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان است.

حجت الاسلام سجاد سرافراز از راه اندازی شعب آمران به معروف و ناهیان از منکر در سراسر گیلان خبر داد و بیان کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره های استان در سه بخش امر به معروف در کارمندان، امر به معروف نسبت به بعضی فرآیندها که موجب نارضایتی مردم می شود و امر به معروف در بحث قوانین فعال می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار